Allmänna villkor vid köp av resa genom Verti Tours
Verti Tours är medlem i Resegarantifonden i Danmark med medlemsnummer 3539 och därför omfattas alla paketresor som köps genom Verti Tours av Resegarantifonden.
Boka en resa:
Först när gästen har accepterat ett erbjudande, Verti Tours har skickat en faktura och mottagit en deposition, bokas en resa. Gästen accepterar de villkor som anges i fakturan och de allmänna villkoren för Verti Tours när han betalar depositionen. Inklusive en bekräftelse på att namnen på de resande deltagarna är korrekta. Eventuella problem eller kostnader i samband med felaktiga namn är gästens ansvar.
Betalning:
Vid bokning av resan skickas en faktura med en angiven betalningsfrist för antingen hela resan eller betalning av handpenning och resterande belopp. Om de angivna betalningsfristerna inte uppfylls kommer avtalet att annulleras och eventuell deposition kommer inte att återbetalas.
Resehandlingar:
Resehandlingar skickas ca 2 veckor före avresa. Om resehandlingar inte inkommit 10 dagar före avresa, vänligen kontakta Verti Tours. Alla tider i dina resehandlingar är lokala tider. Det är gästens ansvar att hålla sig uppdaterad om eventuella ändringar av flygtider efter avresan. Detta kan göras via
www.checkmytrip.com
.
Det är gästens ansvar att anlända till flygplatsen i god tid för att undvika att missa sitt flyg. Vi rekommenderar att du anländer till flygplatsen 3 timmar före avgång.
Särskilda önskemål:
Om du har särskilda önskemål om glutenfri mat, är laktosintolerant eller något annat som behöver beaktas är det viktigt att du meddelar detta när du bokar din resa.
Hos de allra flesta flygbolag ingår platsreservation inte längre i priset för flygbiljetten utan är något som gästen själv måste göra på flygbolagets webbplats till en extra kostnad för gästen.
Regler för bagage:
Växter, fröer för plantering, färsk frukt och färska grönsaker och andra växtprodukter som snittblommor, bark, kvistar och grenar får inte föras tillbaka från resor utanför EU om de inte åtföljs av ett officiellt sundhetscertifikat.
Pass och viseringar:
Det är gästens ansvar att se till att pass- och visumkraven är uppfyllda. Många länder kräver att ditt pass ska vara giltigt i minst 6 månader efter avresan. Du kan hålla dig uppdaterad om visumreglerna för enskilda länder på det danska utrikesministeriets webbplats.
Om du inte har ett danskt pass rekommenderar vi alltid att du kontaktar ambassaden på din destination och frågar om eventuella visumregler.
Om pass- och visumkraven inte uppfylls är gästen ensam ansvarig för alla konsekvenser.
Försäkring:
Verti Tours rekommenderar starkt att du tecknar en reseförsäkring och en avbeställningsförsäkring. Om du inte redan har dessa rekommenderar vi att du kontaktar Gouda Reseförsäkring.
Avbokning:
Om resan ställs in mellan depositionsbetalningen och slutbetalningen, kommer den betalda depositionen att förverkas. Om avbokningen sker efter det att hela resans pris har betalats, går hela beloppet förlorat.
Avbokning från Verti Tours:
Resan kan ställas in på grund av yttre omständigheter som ligger utanför Verti Tours och våra samarbetspartners kontroll. I detta fall återbetalas hela det betalda beloppet till gästen. Gästen kan inte kräva någon ytterligare ersättning.
Klagomål:
Om gästen upplever ett fel på sin resa måste gästen kontakta Verti Tours omedelbart så att Verti Tours kan försöka avhjälpa felet under resan. Om gästen inte kontaktar Verti Tours så snart felet har upptäckts så att Verti Tours kan försöka avhjälpa felet, upphör rätten till ersättning.
Om Verti Tours inte kunnat avhjälpa felet under resan måste ett krav på ersättning vara Verti Tours tillhanda senast 4 veckor efter hemkomsten.
Force Majeure:
I fall av force majeure såsom pandemier, strejker, väder eller andra omständigheter utanför Verti Tours kontroll, är Verti Tours inte ansvarigt.
Jurisdiktion:
Sø- og Handelsretten i Köpenhamn. Eventuella rättsliga åtgärder ska regleras av dansk lag och väckas vid en dansk domstol.
Vi förbehåller oss generellt rätten till tryckfel.